Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_top position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_bottom position below the menu.

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
صفحه نخست

• عضویت

ما مردم کوهستان هستیم

استعدادیابی

شناسایی افراد مستعد

افراد بسیاری هستند که استعداد خوبی در ورزش دارند اما همچنان مخفی مانده و کشف نشده است اما ما به شما کمک میکنیم تا استعداد ورزشی خود را کشف کنید

اخبار محیط زیست

تازه های طبیعت

جدیدترین اخبار تخصصی حوزه محیط زیست را در سایت ما دنبال کنید و مشروح تازه ترین یافته های علمی را از ما بخواهید

فایل GPS مسیرها

فایل راهنمای مسیرها

میتوانید فایل GPS مسیرها را در سایت ملاحظه کرده و برای استفاده های بعدی دانلود و ذخیره کنید و در سفرهایتان از آنها استفاده کنید

تقویم فصل

تقویم اتفاقات فصل

لیست کامل برنامه ها و سفرهای هر فصل را با جزئیات آن میتوانید در این بخش ملاحظه کرده و در صورت تمایل در برنامه ها شرکت نمائید

لوگوی گروه کوه نوردی برزین مهر

گزارش صعود به قله کلکچال آبان ماه 1397

درباره قله و پناهگاه کلکچال :

کلکچال از قلل رشته کوه البرز مرکزی با ارتفاع تقریبی 3350 متر در شمال تهران است . معروفترین مسیری که به قله کلکچال ختم میشود مسیر اردوگاه است که از پارک جمشیدیه آغاز شده و بعد از گذشتن از اردوگاه کلکچال و گردنه کلکچال از یال غربی به قله ی کلکچال میرسد .

ارتفاع پناهگاه از سطح دریا 2600 متر است . این پناهگاه سه مسیر دسترسی دارد : بوستان جمشیدیه ، گلاب دره ، دره وزباد .

همچنین پناهگاه کلکچال دارای تاسیسات آب ، برق و بخاری است و دارای امکاناتی چون مسجد ، بوفه ، سرویس بهداشتی و... است .

پناهگاههای دیگری چون شیرپلا نیز وجود دارند که میتوان از راه پیازچال و گردنه کلکچال به آنجا عزیمت نمود .

وضعیت جوی در روزاجرای برنامه :

آسمان ابری و مه آلود همراه با بارش کوتاه و ضعیف برف

وضعیت آنتن دهی تلفن همراه :

در طول مسیر آنتن دهی وجود دارد . در گردنه با اختلال همراه است .

کل مدت زمان برنامه :

10ساعت و 45دقیقه

اسامی اعضای شرکت کننده :

1-    بابک آئینه وند (سرپرست)

2-    مرظیه طهماسبی (سرقدم)

3-    میلاد نظریان (عقب دار)

4-    کامیار رضائیانپور

5-    بهروز سلطانی

6-     مرتضی غیبی

7-    زیبا زینلی

گزارش :

طبق هماهنگی سرپرست گروه با اعضای شرکت کننده ،روز پنجشنبه 17/08/97 ساعت 4:45 الی 5:00 صبح اعضای 7 نفره در زیر پل آزادگان کرج حضور پیدا کردند و راس ساعت 5 با اتومبیلهای شخصی 2 نفر از اعضا از مبدا به سوی تهران و پارک جمشیدیه رهسپار شدیم . در حدود ساعت 6 به پارکینگ پارک زیبای جمشیدیه رسیدیم و پس از توقف و آماده شدن اعضا که تقریبا 15دقیقه طول کشید در ساعت 6:15 دقیقه حرکت به سمت پناهگاه کلکچال را از مسیر پارک جمشیدیه آغاز کردیم . در نزدیکی مسیر به سمت جانپناه با ریزش کوتاه و ضعیف برف مواجه شدیم . در ساعت 8:35 دقیقه به جانپناه رسیده و پس از خوردن صبحانه قوی و تعویض لباس اعضا (گورتکس به تن کردند) در ساعت 9:15 دقیقه به ادامه مسیر به سمت قله پرداختیم . در همان ابتدا بارش برف به اتمام رسید و به بخشهایی که پوشیده از برف بودند رسیدیم . به میزان برف بر سطح دامنه تا قله اندک اندک افزوده شد . به طوریکه در قله برف نشسته شده بر سطح نزدیک به 20 الی 30 سانتی متر میرسید . در طول مسیر دو بار برای استراحت (خوردن آب و مقداری میوه) درهر نوبت حدود 7-8 دقیقه توقف کردیم . مسیر گهگاهی در مه پوشیده میشد و در حدود 40دقیقه آخر تا رسیدن به قله به دلیل وجود مه بسیار امکان دیده شدن قله وجود نداشت . حتی گروهی را در مسیر مشاهده کردیم که به دلیل عدم اطمینان به ادامه راه نپرداختند . سرانجام گروه قوی باشگاه برزین مهر در ساعت 11:55 دقیقه صعود خود را به قله ی کلکچال کامل کرد و پس از استراحتی کوتاه در آنجا و گرفتن عکسهای تیمی و انفرادی و خوردن نوشیدنی گرم در ساعت 12:20دقیقه از همان مسیر صعود به سمت گردنه و پناهگاه حرکت کردیم . مقداری از مسیر بازگشت به سمت گردنه به دلیل پاکوب بودن و سفت شدن برف کمی سر بود و دو تن از اعضا را با مشکل روبرو کرد که البته جدی نبود و تنها چند باری سر خوردند .

در ساعت 14:30 الی 15:30 به صرف نهار در جانپناه گذشت و سپس به طرف پارک جمشیدیه حرکت کرده و در ساعت 17 به پایان مسیر رسیدیم .

تجربه ی صعودی لذت بخش در کنار همنوردانی پرانرژی همچون گروه برزین مهر برای کوهنوردان عزیز آرزومندم .

گزارش از زیبا زینلی

بارکد برزین مهر

سخن مدیرعامل

با عنایت پروردگار منان و با وجود قلبی سرشار از عشق به طبیعت و کوهستان بر آن شدیم که با توجه به پتانسیل بالای استان البرز در داشتن کوههای زیبا, طبیعت بکر, دیواره های بین المللی و جوانان مستعد, فعالیتی را در این زمینه آغاز کنیم که منجر به تاسیس باشگاه برزین مهر گردید.

در این راستا چند تن از پیشکسوتان و مربیان و جوانان پرشور و آگاه به علم روز کوهنوردی در کنار هم گرد آمده ایم تا در راه اعتلای این ورزش در استان البرز و شهر کرج قدم برداریم.

در این راه دست تمامی ورزشکاران، استادان , مربیان,  همنوردان و پیشکسوتان را به مهر می فشاریم و امیدواریم همه دست در دست هم جامعه ای سالم و سرشار از نیکی ها داشته باشیم.